Szőnyegtisztítás és keresőmarketing

2022. március 03. 10:18 - Fűtésszerelés Péter

Szőnyegtisztítás öko (olcsó) módszerekkel – Tavaszi nagytakarítás

Szőnyegtisztítás öko (olcsó) módszerekkel – Tavaszi nagytakarítás

 

Be kell vallanom összesen 3 szőnyegünk van. A gyerekszobában van két szőnyeg egyenesen az ikeából, mindkettő autós. Fiam gondos munkájának köszönhetően fel is vannak festve a táblák és az irányjelzők zsírkrétával. Amikor lekopott újrafestette, hagytam neki, nem perzsa szőnyeg � Ezeket csak kiporszínyózom, már ha nincs rajta 5001 db mütyür, kisautó, kinderbizbasz, stb.

A nappaliban kb. 4 hónapja van egy bolyhos piszkosfehér színű szőnyeg, 100% polieszter, forrás: Ikea. Lekopogom, bár amilyen szerencsém van, hiába, hogy eddig még nem volt foltos. Egyszer böfizte le sárgarépával egy kisbaba, de az viszonylag gyorsan lekopott róla. Lehet, hogy ez csak órák, napok kérdése, hogy foltos legyen. Fő az optimizmus, de én már mindenre fel vagyok készülve:)

Amikor a pinteresten szörföltem és megláttam több megoldást a szőnyegtisztításra, azonnal félretettem magamnak, hogy ha ilyen történne azonnal legyen kéznél megoldás. Egyik kedves olvasóm és követőm, húú de beképzelt vagyok, feltette a kérdést, hogy a tavaszi nagytakarítás alkalmával a szőnyegeket is kitakarítaná és van-e rá valamilyen ötletem.

 

Ha a TELJES szőnyeget szeretnénk kitakarítani, felfrissíteni, akkor nincs más dolgunk, mint kukorica keményítőt szépen rászitálunk a szőnyegre, vagy szódabikarbónát és rajta hagyjuk egy órát, utána pedig jól kiporszívózzuk. Láttam olyan megoldást is, ahol a szódabikarbónába levendula illóolajat csepegtettek és azt összekeverték villával és azt szórták a szőnyegre, ezzel lett jobb illata a szőnyegnek.

 

Nem bírtam magammal és kipróbáltam, szerencsére olyan porszínyóm van, ami zsákmentes, így látható, hogy milyen lett a fehér keményítő és szódabikarbóna miután felszívtam a szőnyegről. Mivel a szőnyegem színe piszkosfehér így nagy változást nem láttam rajta. A porszívó kicsi fejével porszívóztam fel a szőnyeget.

Ikeás rongyszőnyegeimet pedig a mosógépben mosom. Viszont a nagyobb rongyszőnyeget, ami nem fért be a mosógépbe azt nagyapámnál mostuk ki, kiterítettük a garázsfeljáróra, mosogatószer rá és nyeles kefével kikeféltük, aztán kislagoztam belőle a mosogatószert és kiterítettük a kerítésre száradni, ez volt a legjobb megoldás a tisztítására.

Ha FOLT esett a szőnyeg becsületén akkor a következő megoldás lehet célravezető:

1 teáskanál mosogatószer
1 evőkanál ecet
1 csésze (240 ml) meleg víz
1 teáskanál szódabikarbóna
Kis sprés műanyag flakon
tiszta,jó felszívó képességű törlő ruha
tiszta szivacs
Először is porszívózzuk ki a foltos területet, aztán az anyagot töröljük át a szivacs dörzsi részével. Bőven fröcsköljük be az érintett részt a folttisztítóval. Dörzsöljük és közben itassuk fel a ronggyal a folyadékot. A blogger szerint már tapasztalnunk kell a folt eltűnését, addig dörzsöljük és itassuk fel a nedvességet, amíg el nem tűnik a folt.

Akinek nagyon RONDA MOCSKOS SZŐNYEGE van,  felfedezőknek szóló recept. Egy speciális habosító fejes üvegre van szükség. Utána kerestem a neten és találtam ilyen flakont, aminek habosító a feje. A szőnyeg tisztító összetevői pedig 3 teáskanál mosogatószer, 1 teáskanál ecet, fél teáskanál szalmiák szesz ( Amerikában ez az ammonia) és hozzá kell még adni kb. 1dl vizet, ha jól értettem, összekeverni. Ezt a mischungot kell beletenni egy habosító tárolóba és a szőnyegre nyomni a habot, aztán már csak egy szivacs kell és láss csodát tiszta a szőnyeg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szonyegtisztitasbp.blog.hu/api/trackback/id/tr8317770774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szőnyegtisztítás és keresőmarketing
süti beállítások módosítása

kisteherautó bérlés üzemorvosi vizsgálat kisteherautó bérlés Budapest keresőmarketing teherautó bérlés üzemorvosi vizsgálat üzemorvos